Automatische reacties instellen

Er zijn twee soorten automatische reacties:
  1. Autoresponder
  2. Vakantie- of afwezigheidsbericht

Het verschil tussen deze twee is dat een autoresponder altijd een bericht terugstuurt en een vakantiebericht dat alleen voor een bepaalde periode doet.
 

Autoresponder instellen

Je kunt voor ieder bestaand e-mailadres een aparte autoresponder instellen.
  1. Log in op DirectAdmin.
    Inloggegevens vind je in het mailtje met gegevens van je hostingpakket. Je kunt ook inloggen op DirectAdmin via onze website.
  2. Klik onder het kopje E-Mail Management op Autoresponders.
  3. Klik bovenaan op Create New Autoresponder.
  4. Vul bij deze opties de gegevens in:
    Responder Address: Het e-mailadres waarvoor je de autoresponder wilt aanmaken. Je hoeft alleen het deel voor het apenstaartje in te vullen, bijvoorbeeld info.
    Subject Prefix: Bij een automatische reactie wordt dit voor het onderwerp gezet. Standaard staat hier Autoreply ingevuld. Als iemand dan een e-mail stuurt met als onderwerp 'Nieuwe bestelling', dan is het onderwerp van de automatische e-mail 'Autoreply: Nieuwe bestelling'.
    Reply Frequency: Hiermee stel je in hoe vaak een nieuwe automatische reactie wordt gestuurd naar een bepaald e-mailadres. Door hier een ruimte tijd in te stellen voorkom je dat iemand die je meerdere mailtjes achter elkaar stuurt op elk mailtje de autoresponder krijgt. Ook voorkomt het bepaalde technische problemen als spammers veel mail tegelijk op je mailbox afsturen. Standaard staat hier 2 days ingevuld. Het is aan te raden dit niet te wijzigen.
    Responder Message: Hier typ je het bericht dat wordt teruggestuurd.
  5. Klik op de knop Create. De autoresponder is aangemaakt en werkt meteen.


Vakantie- of afwezigheidsbericht instellen

Je kunt voor ieder bestaand e-mailadres een apart afwezigheidsbericht instellen in DirectAdmin.
  1. Klik onder het kopje E-Mail Management op Vacation Messages.
  2. Klik bovenaan op Set Vacation Message.
  3. Het venster ziet er bijna hetzelfde uit als bij de autoresponder (kijk voor uitleg daar), alleen kun je hier ook nog een begin- en einddatum (en dagdeel) opgeven bij Vacation Start en Vacation End. Hier selecteer je natuurlijk de periode waarin je afwezig bent. 
  4. Klik op de knop Create.

Autoresponder af afwezigheidsbericht wijzigen

  1. Klik onder E-Mail Management op Autoresponders of op Vacation Messages.
  2. Klik naast de responder die je aan wilt passen op Modify.
  3. Doe de aanpassingen en klik op de knop Modify.

 

Autoresponder of afwezigheidsbericht verwijderen

  1. Klik onder E-Mail Management op Autoresponders of op Vacation Messages.
  2. Plaats een vinkje bij de te verwijderen responder.
  3. Klik op de knop Delete Selected.
  • 3 Gebruikers die dit nuttig vonden
Was dit antwoord nuttig?

Gerelateerde artikelen

Instellingen om e-mail te ontvangen en te versturen

Om e-mail te gebruiken op je computer, laptop, tablet of smartphone, gebruik je onderstaande...

IMAP of POP3

Als je je e-mail instelt op je computer, kun je vaak kiezen tussen POP3 of IMAP.Simpel gezegd is...

Webmail gebruiken

Met webmail heb je overal ter wereld vanaf elke computer met internet toegang tot je e-mail. Je...

Afwezigheidsbericht aanmaken in Roundcube

Een afwezigheidsbericht is een tijdelijke autoresponder en wordt dus gebruikt voor de periode dat...

Wat is catch-all en kan ik dit gebruiken?

Wanneer iemand een e-mailbericht stuurt naar een gebruiker die niet bestaat op een domein, dan...